reklama

Má vôbec zmysel...?

Prichádzajú a odchádzajú. Neustále nové tváre, nové situácie, nové skúsenosti, nové problémy....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

A predsa je to stále o tom istom. Predstaviť sa, úvodné pokyny, a potom už len práca, práca, práca, až kým nepríde posledné stretnutie. Rozlúčka, želanie všetkého dobrého a ... zatvoria sa dvere a človek je zase sám. Až kým neprídu ďalší a nezopakuje sa rovnaký scenár.

Čo ale zostáva? Čo si odnášame so sebou do ďalšieho života? Čo zostane Vám? A čo zostane mne?

Viem, čo by som chcela, aby zostalo. Dobrý pocit, nová skúsenosť, pocit, že človek získal niečo cenné. A že niečo odovzdal. Že hodiny naplnené prácou neboli zbytočné. Že priniesli úžitok. Že mali zmysel. Na oboch stranách „katedry"...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ale darí sa nám to? Darí sa to mne?

Počas posledných týždňov som dostala niekoľko cenných lekcií. Lekcií od ľudí, ktorých som mala „učiť", ale pritom oni učili mňa. Pochopila som... vlastne nie, potvrdila som si to, v čo som už dávno dúfala.

Že to, čo robím, nie je "len práca". Že to, že sa na to tak pozerá svet, neznamená, že môj názor je nesprávny. Že ako učiteľka môžem urobiť viac než len vysvetliť učivo. Že byť učiteľom presahuje verklíkovanie informácií a opravovanie testov. Že keď hodiny strávené v učebni skutočne „žijem" a vkladám sa do nich, nie je to nesprávne. Že aj keď ma každý deň vyčerpá tak veľmi, že po príchode domov sa niekedy ledva hýbem, neznamená to, že robím niečo zlé. Že vložiť svoje srdce do toho, čo robím, je v poriadku. Treba len nájsť rovnováhu medzi tým, čo chcem a čo dokážem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Viem, že nechcem byť len menom v indexe a zostať neznámou tvárou v dave na ulici. Zabudnutou spomienkou. A chcem rozdávať úsmev. Aj vtedy, keď sa nedarí. A byť trpezlivá. Vždy. Nerozčuľovať sa. A nerozčuľovať iných. Robiť to, čo má zmysel. A robiť to celým srdcom.

Otázkou zostáva, či to dokážem. A či má zmysel sa o to snažiť...

Miroslava Mesárošová

Miroslava Mesárošová

Bloger 
  • Počet článkov:  60
  •  | 
  • Páči sa:  0x

... som človek, ktorý má svoj vlastný názor a často sa oň chce podeliť aj s inými ... Zoznam autorových rubrík:  Zo života jednej učiteľkyEliJa a môj chlapMoje kuchárske pokusyMoje postrehyMojimi očamiLáska, život... a všetko ostatPoviedkySúkromnéVyznanieNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu