reklama

Keď chlap varí

Môj muž je fajn chlap. To hovorím vážne. Veď keby nebol, nebola by som si ho vzala, no nie? A to, že ma ešte stále dokáže vytočiť? To predsa patrí k veci. Nemôže byť stále všetko len pekné, lebo potom by sme si to nevážili. Takže určitá miera „horších chvíľ je asi namieste. A priznám sa bez mučenia: niekedy ma tie jeho „zvyky a absencia (mojej, tj. ženskej) logiky aj celkom bavia...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

K svetlým chvíľkam života každej ženy určite patrí, keď ju muž trošku obskakuje. Ten môj sa napríklad občas (niekedy aj častejšie) ponúkne, že pripraví večeru. Človeka to poteší, veď sa stačí len pohodlne usadiť a všetko ostatné zariadi niekto iný.

U nás takýto večer pozostáva z niekoľkých častí.

Fáza prvá - Príprava na prípravu večere

Po príchode domov z práce musí nevyhnutne nasledovať medzihra, ktorá nás zaklimatizuje z pracovného prostredia na to domáce. U mňa sa prejavuje tak, že si vyzujem topánky, odložím tašku, prejdem do izby, kde sa prezlečiem do domáceho a ... a dosť. Môj chlap to má komplikovanejšie. Keď vojde do chodby, najskôr musí odložiť tašku. Najlepšie tak, aby sme sa o ňu mohli v ten deň ešte niekoľkokrát potknúť. Potom nasleduje vyzúvanie. Hoci sme pred niekoľkými mesiacmi kúpili policu na topánky a on mi ju slávnostne zmontoval ešte v ten istý večer, prípady, kedy si do nej sám od seba odložil topánky, by sa dali spočítať na jednej ruke. Zásadne ich totiž necháva pred policou na zemi. Potom musí absolvovať cestu do obývačky k počítaču, kde si na chvíľku (zvyčajne menej ako hodinu) sadne a preskúma ... ani neviem čo. Potom sa rozhodne, že sa treba prezliecť. V tom lepšom prípade skončia jeho veci v spálni na lavičke pod oknom - v horšom prípade ich zbieram po celom byte. Že by ich dal rovno do koša na prádlo, to by som chcela veľa. Ale aby som mu nekrivdila, stalo sa už aj to. Následne ide znovu k počítaču alebo si zapne telku, prípadne tieto dve činnosti skombinuje. Ja zatiaľ trošku upracem a netrpezlivo čakám na sľúbenú večeru.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Fáza druhá - Príprava večere I

Po jednej až dvoch hodinách môj žalúdok začne hlasno dávať najavo svoje potreby, čo býva signálom, že je najvyšší čas myslieť na večeru. Zvláštne, napriek tomu, že keď sa s mojím chlapom počas prvej fázy rozprávam ja, vôbec ma nevníma, zato môj žalúdok začuje na prvýkrát a okamžite sa odoberie do kuchyne.

Teraz nasleduje pochvala - na 90% sa v našej kuchyni vyzná sám a nepotrebuje moju pomoc, keď niečo hľadá. (Občas mu treba našepkať, keď má použité veci upratať na miesto, ale o to teraz nejde :-)) Samozrejme, nezaobíde sa to bez nejakého toho buchotu, ale aspoň viem, že večera je na ceste.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Fáza tretia - Servírovanie I

Po nejakom čase sa objaví v izbe, aby prestrel na stôl. Zásadne prestiera pre jedného. Potom slávnostne prinesie svoj výtvor, ktorý je vždy veľmi chutný (aj keď strieda dookola pár osvedčených receptov, ale to aj ja, takže sme vyrovnaní). Samozrejme, len pre mňa. Položí jedlo na stôl a zaželá mi dobrú chuť.

Fáza štvrtá - Príprava večere II

Potom sa znovu stratí v kuchyni, aby pripravil večeru aj pre seba. S výnimkou pizze som ešte hádam nezažila, že by urobil na prvýkrát jedlo pre dvoch. A tak sedím pred lákavo vyzerajúcim tanierom a ... čakám.

Fáza piata - Servírovanie II (a môžeme jesť)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Konečne príde aj so svojou porciou a môžeme sa pustiť do jedla. Som už hladná ako vlk a doslova sa na jedlo vrhnem. Ako som už spomenula, chutí to výborne, takže ho patrične pochválim a jemu len tak zažiaria očká od radosti.

Po dobrom jedle by som sa najradšej uvelebila na gauči a pustila všetko ostatné z hlavy, aby moje telo malo dostatok času a priestoru na oddych, ale... Viem, čo ma čaká, a tak mierim do kuchyne.

Fáza šiesta - Upratovanie

Ešte mi stihne zakričať, že on to uprace, ale ... o chvíľku už drží v ruke diaľkové ovládanie od televízora, prípadne sa presunie k počítaču, takže je zjavne rozumnejšie pustiť sa do toho sama.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kuchyňa pripomína bojové pole. Nikdy nepochopím, ako môže urobiť toľko neporiadku a ešte to tak aj nechať. Je mi jasné, že občas sa niečo rozsype, rozleje alebo že niektoré veci sú zabalené a treba ich odbaliť, prípadne očistiť, ale ako to môže nechať tak?

Ahá, už mi je to jasné. Nie je dôležité AKO, ale ŽE pripravil večeru. A tá bola koniec-koncov skvelá, takže čo to tu rozoberám, však? Pochopila som správne chlapskú logiku?

A tak si vyhrniem rukávy a dám kuchyňu do pôvodného stavu. Netrvá to dlho, určite kratšie, než keby som to nechala naňho.

V každom prípade je pre mňa dôležitejšie to, že pre nás navaril, než to, že som potom musela ešte aj obkladačky drhnúť...

PS: Dnes tiež pripravoval večeru on a, čuduj sa svete, bola hotová naraz pre obidvoch. Zrejme to bolo tým, že naložil jednu veľkú porciu, aby sme mohli jesť z jedného taniera :)

(venované môjmu chlapovi)

Miroslava Mesárošová

Miroslava Mesárošová

Bloger 
  • Počet článkov:  60
  •  | 
  • Páči sa:  0x

... som človek, ktorý má svoj vlastný názor a často sa oň chce podeliť aj s inými ... Zoznam autorových rubrík:  Zo života jednej učiteľkyEliJa a môj chlapMoje kuchárske pokusyMoje postrehyMojimi očamiLáska, život... a všetko ostatPoviedkySúkromnéVyznanieNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu